Något är gott för att det svarar mot en evig kvalitet, och sådant går inte att rösta om, är inte helt lätt att upptäcka men värt att sträva efter och kämpa för.

deck-the-halls

 

Åh hurra vad Ann Heberlein är bra! Nu kommer jag att vara glad hela dagen.

Det var roligt med den där artikeln i Arena förresten, Lars Mikael Raattamaa skriver att jag ivrigt hejade på Kritik av den negativa uppbyggligheten, det är ju alldeles sant, det är min stoltaste stund någonsin. I artikeln nämns även Ann Heberlein, Johan Lundberg, Nina Björk, Stig Larsson, Horace Engdahl och Ebba Witt-Brattström, det är det bästa sammanhang jag har fått ingå i någonsin, och även om det är grejer jag inte fattar (Har jag hävdat att det är ”vänster” att inte ägna sig åt konstnärliga experiment? Hur svårt är det egentligen att stava rätt till mitt efternamn?) så blir jag mest glad över hela grejen.

Japp, glad idag. Förutom att det känns som att jag har gått upp typ fem kilo i vikt de senaste två dagarna, så nu måste jag ut och promenera och lapa i mig lite dagsljus. Det borde vara lite rimfrost ute bara, som i Country Living (åh, Country Living! Ska man någonsin köpa Country Living så ska man göra det innan jul – inte ett jävla elefanttyg i sikte, inga PH-lampor, Le Klint-lampor, Arco-lampor, bara tips om hur man förhindrar att vattenkannor fryser sönder, bilder på rödhakar, en julros i en vintrig trädgård, nunnor som illuminerar böcker – – – ), hej hej.

Lämna en kommentar

Filed under dagbok, media

Kommentera

