jag har uppdaterat!

oh-deer

oh deer!

 

NU UPPDATERAR JAG!
Hej, glad andra advent. Jag tar bort det jag skrev förut för det är alltid jobbigt med texter om hur andra människor uppfostrar sina barn insåg jag, så nu börjar jag om. Visst är rådjuren fina? Jag hade ett liknande kort när jag var liten, även då älskade jag när luften är alldeles glittrande snöig så där, både på bild och i verkligheten.
Jag har köpt en nagelfil av glas! Detta är dagens stora händelse. Den är underbar. Den kostade 99 kronor, vilket verkligen är rätt mycket för en nagelfil, men den är ”praktiskt taget outslitlig” plus att den motverkar att naglarna skivar sig. Och den är så bra! Den känns redan värd sitt pris.

Min hyrestant vaktar sin dotters katt. Vi (=jag och katten) kommer mycket bra överens. Nyss packade vi upp en väska ihop. Ja, och nu är en massa saker uppackade så nu får den nog inte komma in i mitt rum mer eftersom den är sjövild och lär äta upp saker, eller åtminstone slå in dem under en bokhylla/välta ner dem/orsaka irreparabel skada på något sätt. Katt, om du läser denna dagbok så vet du vad som gäller nu.

Jo, jag tänkte förut när jag var ute och handlade att vilken tur det är att de tre vise männen inte skulle navigera efter en smakfull vit pappersstjärna som hänger och strålar i ett fönster, för då hade de kunnat hållt på sedan Jesu födelse och fortfarande inte vara färdiga med Vasastan.

Lämna en kommentar

Filed under dagbok

Kommentera

