bokjul

make-it-a-book-christmas

 

Jag är så trött. Katten lät hela natten. Den verkar ta det där med att vara ett nattaktivt djur på allvar. Snart kommer jag att somna. Förhoppningsvis efter att jag har sparat denna anteckning.

Historien om Lennart Sjögrens Anteckningar om bilder, del 1: Senast jag var i Stockholm såg jag den på Hedengrens. Där kostade den 270 kronor. Jag tänkte att det var väldigt dyrt och att jag borde beställa den på nätet, och det gjorde jag, från Adlibris – med extra snabb frakt för att jag skulle få den snart, eller åtminstone innan jag åkte till Stockholm nästa gång. På Adlibris kostade den 172 kronor.
I fredags fick jag mail om att de snart skulle skicka den, men då hade tiden liksom gått ut – jag skulle till Stockholm igen på söndagen och vara borta en vecka, och då skulle jag få vänta tllls jag kom hem igen innan jag skulle få den… så jag avbröt beställningen och tänkte att jag kan köpa den på Hedengrens på måndag. Idag är det måndag och jag skulle köpa den på Hedengrens men den var slut. Då gick jag till Akademibokhandeln, där kostade den 349 kronor. TREHUNDRAFYRTIONIO KRONOR! Snygg man i informationsdisken dock, lite bildlärarvikarie-look, som lärare i konst- eller litteraturvetenskap ser ut på film. Fast inte ens det fick mig att betala en sådan hutlös summa. Så jag gick hem och beställde den från Adlibris igen. Nu är frågan om jag får den innan jul så jag kan få en BOOK CHRISTMAS. Fortsättning följer!

Jag var på Top Shop och provade slampiga skor sedan, men de flesta var lite för slampiga till och med för mig. Har ni sett Top Shops skor? De är som små skulpturer. Väldigt fina! Men troligtvis otroligt svåra att använda om man har tänkt sig att gå i dem. Jaha, men vad tråkigt det är när jag skriver om kläder, jag som hade tänkt skriva om en lavendelfärgad Filippa K-kofta också. Detta är en jobbig grej med en icke-nischad blogg: skriver jag om koftor tror jag att alla som är här för att läsa om litteratur får tråkigt och drar. Det gör ni ju säkert också. Nu känner jag sömnen komma. Nu trycker jag på ”spara”.

Lämna en kommentar

Filed under dagbok, litteratur, mode

Kommentera

