nyinflyttad

Hej, nu har jag skaffat en blogg! Gud så bra det känns. Jag har pillat och fixat och flyttat i typ tolv timmar nu och det har varit roligt hela tiden.

Jag orkar alltså inte med Skunk längre, jag har råkat sabba formatet på dagboken på nåt sätt och jag är trött på layouten, trött på att inte kunna länka till enskilda inlägg, på att aldrig kunna visa stora bilder, trött på att det blir omöjligt att redigera inlägg efter klockan 00.00…

Nu blev det dessutom så himla fint och trevligt här (jag skulle iofs ge rätt mycket för att slippa den där skuggan bakom bilderna, det ser tacky ut tycker jag, men jag får väl leva med den tills jag inte pallar längre – betalar man lite för sin blogg kan man ta bort den, det är definitivt något att överväga), och ni kan kommentera, tror jag – jag är inte alls med på den där uppfattningen att bloggar är några slags offentliga debattsidor som omfattas av allemansrätten, min dagbok är min, och gillar jag inte en kommentar så ignorerar jag den, gissar jag. Jag vet inte riktigt. Men jag är rätt känslig. Och jag kommer aldrig att lova att svara på alla kommentarer.

Och så är jag skeptisk till andra grejer med att ha en blogg, till all teknik jag inte förstår, och till att det länkas tillbaka till min blogg så fort jag länkar till typ en tidningsartikel (jag gissar att jag helt enkelt kommer att strunta i att länka om jag inte känner för att en viss tidnings läsare ska drälla in här), jag är mycket skeptisk till att TAGGA allt jag skriver, herregud så jobbigt, och vem bryr sig, det kommer ju aldrig i livet vara värt besväret.

Haha! Det där lät rätt surt kanske, det var inte meningen, jag vill bara vara tydlig. Allt är som förut. Nu ska jag blogga jättemycket, lika ostrukturerat som någonsin. Välkomna.

9 kommentarer

Filed under dagbok

9 responses to “nyinflyttad

  1. theresebohman

    Tack, tack!!!

  2. Vilken julklapp, det här har jag längtat efter länge! Du har finaste bilderna i bloggosfären och de kom verkligen inte till sin rätt i Skunk. Dessutom ska du se att det är trevligt med kommentarer, vi lovar att uppföra oss!

  3. RH

    Jag vill också passa på att säga välkommen, den här bloggen kommer jag att följa med förtjusning. (Hoppas förresten att Sjögrens bilderbok dök upp till slut…) Glad advent.

  4. h.

    Oh, så fint! Direktkommentarer och länkar till sådant du läser, vi har väntat! :D

  5. Therese

    Charlie, RH och h, tack, tack! Vad roligt!
    Fast Sjögren har faktiskt inte dykt upp än, jag börjar misströsta… jag har inte ens fått mail om att de har skickat den, så nu vet jag inte vad som händer, mycket frustrerande. Jag vill inte gå och låna den på biblioteket heller, för det är verkligen en bok som jag vill äga, och då är det ju trist att redan ha läst den… och liksom bara ställa in den i bokhyllan utan att ens ha öppnat den, om den nu nånsin dyker upp.

  6. Snyggt! En riktig Therese-blogg, as I live and breath! Tack och bock för det. Lade märke till att ”Salome” fick stanna hemma?

  7. Therese

    Sofie, tack! Ja, det känns som jag här va..? Det är verkligen meningen iallafall. Hm jo, jag funderade ett tag på vad jag skulle kalla bloggen och vad den skulle ha för adress och sånt, och sen beslutade jag mig för att släppa Salome, det började kännas lite fånigt att skriva under alias när det ändå var helt uppenbart att det var jag liksom. Jag gillar ju verkligen Salome iofs, världens bästa alias, jag är fortfarande imponerad över att jag lyckades välja ett så bra namn när jag var 20 eller vad jag var. Då hade jag ju inte så bra omdömde när det gällde annat.

  8. Ja, det här var mycket bättre! Jag läser din blogg ofta och tyckte att det förra formatet var lite trist. Men det här lovar gott, har just varit inne och upptäckt nyheten! Lycka till med läsning och skrivande i vinterns grånad. Thomas

Kommentera

