förhandsvisning

Jag ombads skriva tre julklappstips med böcker från året som gått till MAO-bloggen, och utökade min lilla best of året som gått-lista (=Håkan Bravinger) med Lennart Sjögrens diktsamling som kom i våras – den var jättebra ju, jag bläddrade igenom den igen nu, verkligen bra – och Silke Scheuermanns Timmen mellan hund och varg som jag hade glömt bort, jag köpte en tillsammans med ett helt kluster andra böcker i somras och låg och läste om kall tysk vinter på gräsmattan här utanför. Den är en sån där liten roman som jag också vill skriva, liten och tät och stämningsfull, den rekommenderar jag.

Scheuermann kom ut på Svante Weylers bokförlag, och där kommer även Ann Heberleins roman i januari, jag har redan läst den, jag läste ut den samma kväll som jag fick den, hets-läste, den kan jag rekommendera redan nu. Annan pepp inför början på 2009: Prerafaeliterna på Nationalmuseum (jag har peppat sedan augusti 2007!), och ny bok av Carina Rydberg!

Jag tänker inte göra någon årssammanfattning i år, för jag har ingen aning om vad jag borde skriva i den, så, roligare än så här blir det inte. Nu har jag ätit så mycket knäck att jag är trött i käkarna. Nu måste jag lämna datorn.

 

Jo, PS om kommentarerna: Det är bara första gången man lämnar en kommentar som man måste vänta på att bli godkänd… så att ni vet. Denna frustrerande process kommer alltså inte att upprepas.

5 kommentarer

Filed under dagbok, litteratur

5 responses to “förhandsvisning

  1. Hej!
    Det är ju superfint här ju. Kanske WordPress är the shit? Jag får ingen fart på min gamla blogg, betyder det att man ska tänka nytt? Tjusigt har du fått hursomhelst, det blir toppen att läsa dig här. Kram.

  2. Soy

    Ooh? riktigt fint.
    mercy.

  3. Åh, ny blogg! så fin den är!!!

  4. Therese

    Vad snälla ni är, tack!! Och kram!

  5. Schysta tips, ska absolut kolla in dom.

Kommentera

