jag älskar Jeanne Tripplehorn

Ser jag en annons till med Eva Longoria blir jag tokig. Tyvärr är väl risken rätt stor. Jag fattar inte grejen med Eva Longoria, vad är grejen? Hur kommer det sig att hon gör reklam för allt? (Well, allt från märket L’Oreal).  Jag tycker att Eva Longoria utstrålar grundläggande brist på intelligens, fullständig glättighet samt Juicy Couture-mysbyxa och inget av detta uppfattar jag som åtråvärt. Jag fattar inte vem reklamen vänder sig till heller, jag har svårt att tänka mig att tjejer i typ gymnasieåldern vill se ut som hon, när jag var i den åldern skulle jag ha uppfattat hennes som… well, gammal. Förväntas jag identifiera mig med henne? Jag tycker att Eva Longoria har sabbat märket L’Oreal helt och hållet, jag vill knappt ens köpa ett nagellack därifrån längre, jag ser Eva Longoria framför mig: Eva Longoria vill att du använder det här nagellacket! Jag skulle inte ta smakråd från Eva Longoria under pistolhot. Jag tänkte samma sak igår när jag såg hårfärgsreklamen med Pernilla Wahlgren: vem, vem köper en hårfärg för att Pernilla Wahlgren använder den? I Pernilla Wahlgren-nyansen, den som har en bild av Pernilla Wahlgren på förpackningen?

Nu följer en bild på Jeanne Tripplehorn. Jag skulle köpa vad som helst som hon gjorde reklam för.

 

jeantrpple2

6 kommentarer

Filed under smink

6 responses to “jag älskar Jeanne Tripplehorn

  1. I am SO with you. Eva, nej. Jeanne, ja. Jag begriper inte vem som tycker att EL är snygg, varför tycker folk det? Och varför har alla stora kosmetikföretag frångått att det är modeller ska göra reklam och inte populära skådisar? Jag förstår ingenting heller.

  2. Jag som man kan tycka att Eva ser sexig ut. När hon är sminkad. En bild på en osminkad Longoria: http://i17.tinypic.com/87nuo8n.jpg . Där tycker jag inte hon ser sexig ut. Så, kontentan är att Loreals produkter gör underverk! ;-)

  3. JA! Amen till det. Jeanne Tripplehorn är helt surrealistiskt tjusig. Eva Longoria? Not so much. Har aldrig förstått tjusningen med henne. Om någon Desperate Housewive ska göra sminkreklam öht borde det vara Marcia Cross, som förvisso är botoxad bortom vett och sans men stilig på ett stelt porslinsdockeaktigt sätt. Snygga ögonbryn dessutom! Jag är väldigt pro-ögonbryn.

    Mitt drömscenario är att Sherilyn Fenn och Mädchen Amick får varsitt L’Oréalkontrakt. Herregud, jag skulle köpa på mig hela sortimentet. Because I’m worth it.

  4. HousewiFe, ska det vara förstås. Fick lite MVG-elevsångest nu; jag kan stava till ”housewife” i singular, jag lovar! :)

  5. Jag gillar inte heller Longoria, hon påminner mig om tjejerna som åker linje 5 i Malmö, too much make-up (på det dåliga sättet) och manikyrfingrarna liksom i luften på nåt sätt, som om de inte kunde ta i saker (de kanske de inte kan, jag vet inte hur försiktig man måste vara med sådana där naglar).

    Å andra sidan skulle jag inte köpa grejer som Jeanne Tripplehorn sålde heller, hon känns lite som någons mamma. Någons unga och snygga mamma förvisso, men ändå… well, gammal.

  6. Therese

    Kajsa: Åh men jag gillar att hon är gammal! Det är väl ett bevis för mitt eget åldrande att jag gör det (samt att jag har börjat tänka på tjugoåringar som, eh, ”tjugoåringar”). Jeanne Tripplehorn är typ 45 och nu tänker jag att vad som helst som får mig att se ut så där om 15 år är jag beredd att betala dyrt för.

    Helena: Jaa, gud, Sherilyn Fenn och Mädchen Amick skulle jag också köpa hela sortimentet av.

    Fredrik: Fast det där med sminkad/osminkad alltså… jag är väldigt mycket för att det är MED smink som räknas – liksom summan av ansträngningen. Haha.

Kommentera

