modeblogg

hm2

 

De har en så fin vårmode-kampanj på H&M:s hemsida (jag tycker att ”sajt” är ett så fult ord! Jag kan bara inte skriva det… även om ”hemsida” låter som något från 1998… med gif-animeringar…). Jag vill ha vårmode nu, genast… typ espadrillos, precis som jag vill ha varje år i januari, och sedan när det väl blir espadrillos-väder känns det bara skumt att tassa runt i dem. Det bästa vore ju om jag kunde tillbringa lite mer tid på den där typen av verandor, eller i stora solglasögon, bardotrutig bikini och vit herrskjorta på väg under en allé av palmer ned mot en strand (jag ser detta framför mig i svartvitt).

Jag är så värdelös på reor, jag fattar inte hur man gör. Igår klantade jag till mig med ett par jeans som jag nu aldrig får äga och köpte istället en liten Chanel-aktig kavaj på H&M (för mindre än en hundradel av vad en äkta kostar, det finns typ tusen stycken kvar om nån är sugen, eventuellt är jag ensam i landet om att tycka att den är fin) som jag misstänker kommer kännas rätt skabbig så fort det blir vårsol, eller jag vet inte, kanske blir den underbar, det brukar ju vara saker jag är lite skeptisk till när jag köper dem som visar sig bli de absoluta favoriterna. Jag provade kläder här hemma igår och T sa typ ”Egentligen vill du ju ha en modeblogg!” – javisst! Vore jag en smula mer exhibitionistisk, samt innehavare av en helfigursspegel, skulle jag älska att ha en modeblogg! Dagens outfit, nya köp, dagens inspiration, rubbet – det vore jätteroligt. Fast nu tycker jag att det är något djupt obehagligt med tanken att först visa upp en klädkombination på en blogg, och sedan ge sig ut i vardagen iförd densamma. Ni får helt enkelt lita på mig när jag skriver att min lilla Chanel-aktiga kavaj är förtjusande.

Jo, jag ska skriva en rad om detta plagg också:

 

playsuit2

 

Jag trodde först att det var en klänning, och jag gillar verkligen den där typen av 1940-talsaktigt tyg, eftersom jag inför varje sommar drömmer om att se ut så här:

 

malena1

 

…men nu är det ingen klänning, utan vad som nu för tiden går under det infantila namnet playsuit, vilket – om den ser ut som på bilden – bara är en porrig eufemism för plagget byxklänning, som jag, hur PRAKTISKT det än må vara, aldrig kommer att bära. Inga jeans, ingen Malena-klänning… mitt modebloggande skulle, som ni förstår, bestå av idel besvikelser. Jaha. Nu ska jag beställa ballerinaskor trots att jag har lovat mig själv tre gånger att aldrig mer köpa skor på nätet. Hörs.

5 kommentarer

Filed under dagbok, mode

5 responses to “modeblogg

  1. webbplats är ett bra ord när varken sajt eller hemsida funkar :)

  2. Therese

    Ja, så klart! Varför tänkte jag inte på att ordet webbplats finns? Vad är det för fel på mig?

  3. JM

    Precis sådär som kvinnan på den nedre bilden vill jag också se ut.

  4. lipa

    Hej T!
    Jag har precis hittat tillbaka till din blogg idag efter nåt års bortavaro. Du och din blogg är dig lik (komplimang alltså!) och jag är nog en trogen läsare igen. du ingår dessutom indirekt i ett av mina nyårslöften… eller inte löften men du vet, tankarna kring årsskiftet att det här vill jag lägga mindre tid på, det här vill jag lägga mer tid på. Jag vill t ex lägga mindre tid på facebook (många gånger e jag där ett par gånger om dan hallå, helt sinnes!) och på onödiga meningslösa bloggar à la Engla och Shecity (som jag kollar ca en gång om dan, nästan ofrivilligt, vana vana vana). Hellre då lite bloggläsning i t ex din blogg med en fin bild, ett boktips, en länk till någon kulturdebatt eller ett leende när jag läser det du skriver!
    På återseende alltså!

  5. Therese

    Lipa, nämen, vad fint! Välkommen tillbaka säger jag då – och jag borde antagligen göra som du och prioritera min tid lite bättre, jag törs inte berätta hur många onödiga meningslösa bloggar jag kollar per dag.

Kommentera

