vetevärme

Jag har en liten text i Aftonbladet idag såg jag när jag var ute och handlade i det arktiska klimat som råder – seriöst, jag var tvungen att ha på mig mössa och jag hatar det verkligen, fucks up the hair for the rest of the day plus att jag ser ut som ett ägg. Ska det fortsätta så här nu? Ja, klart det ska. Förra året spösnöade det på långfredagen, det finns helt enkelt ingenting att se fram emot, nej, där har vi konstaterat det – – – Jo, texten, det var del två i en liten serie, så jag har uppenbarligen missat del ett, har ni läst den? Vad handlade den om? En dikt av Michelangelo? Texten idag handlade om Ted Hughes dikt om Sylvia Plaths blå flanelldräkt, tidigare ombloggad här i höstas. Det är en liten serie om kläder i litteraturen alltså. Jaha. Det här är ett blogginlägg mest för att peta ner den där H&M-bilden som har legat högst upp på sidan och inte riktigt passat ihop med sidhuvudet. Nu ska jag micra min vetevärmare (bästa julklappen! Jag har micrat den så intensivt att det gick en propp) och jobba vidare. Hej hej.

2 kommentarer

Filed under dagbok

2 responses to “vetevärme

  1. nattensbibliotek

    Du håller fanan högt som skriver ett inlägg varje dag i dessa jultider med total inläggstorka! Jag uppskattar det.
    /Siri

  2. h.

    Du vet väl att man ska ha en kopp vatten i micron när man värmer kudden? Den kan tydligen börja brinna i micron, när den blivit tillräckligt torkad, annars, har jag hört. Bränderna är jag säker på, vattnet låter ju rätt logiskt.

Kommentera

