gråkallt

Denna årstid alltså, det är ju hopplöst – – – Hur trötta är vi inte på våra vinterkläder? Nu när det till slut blivit kallt liksom, nu kommer det att fortsätta vara kallt i evigheters evighet och alla de där VÅRNYHETERNA i klädaffärerna som ligger där och lockar har man ju inte användning för på gott och väl två månader än, kanske tre, nu behöver man faktiskt tjockare tröjor än man någonsin kunde förutse när man i september-oktober nånting glatt shoppade ihop en liten höst- och vintergarderob, som var kul fram till november sådär – – – Jag köpte en klänning igår och jag ser het ut i den. Alltid något. Jag gick ut på stan efter jobbet idag och såg inte ett enda plagg jag gärna skulle vilja äga, då vet jag inte vad jag ska göra, mitt liv känns tomt, jag har inget att fundera över, vad ska jag nu tänka på om jag inte kan somna i natt? Artonhundratalskonst? Den tid jag tänker på artonhundratalskonst är minst sagt försumbar i jämförelse med den tid jag tänker på nästa säsongs garderob. Hur fin skulle jag inte vara i klänningen här nedanför? (Om jag fick lägga upp den sådär 20 centimeter alltså, jag pallar inte grejer som går nedanför knät. Knäet? Är det skillnad på bestämd form av knä, som i kroppsdelen, och knä, som i det man kan sitta i?)

 

peter-som

Att tänka på när man inte kan sova.

 

2 kommentarer

Filed under dagbok, mode

2 responses to “gråkallt

  1. Salomo

    Men du, det finns massor av klänningar i Peter Soms nya vårkollektion som slutar ovanför knäna (man talar väl om två knän när det gäller mode):

    http://www.petersom.com/spring2009/spr09.01.html

    Pröva någon av dem så slipper du lägga upp.

  2. Therese

    Men det är ju så fint med midjan! Och den vida kjolen! Även om nu färgen inte var så kul. Fast jag skulle aldrig köpa en så dyr klänning om jag inte tyckte att den var perfekt – lägger upp klänningar gör jag bara om de är begagnade eller möjligtvis från H&M (fast sådana projekt brukar faktiskt sluta med misslyckanden, jag är inte alls särskilt bra på det där med handarbete).

Kommentera

