vardag

Hej, glad måndag. Jag hatar redan inlägget från igår kväll (dumt att det inte står tidsangivelser på inläggen på WordPress, det gillade jag på Skunk, det kan ju ha betydelse vid vilken tidpunkt ett inlägg postats – de jag lägger ut typ 01:45 har en förmåga att skilja sig från 10:22-inläggen). Jo, som Baudelaire sa: ”Jag låter dessa rader stå, ty jag vill minnas min vrede.” Jag älskar att man alltid kan citera Baudelaire. Fast egentligen är det ju inte vrede jag vill minnas… om man skulle få välja.

Det är modevecka (eller, modedagar, snarare) i Stockholm. I Göteborg är det dagen när man är hemma och jobbar hyfsat duktigt. Och visar en fin parfymreklam på sin blogg – jag hittar ingen större bild och jag orkar inte scanna för tillfället, kanske senare:

 

agent_provocateur

 

Very Marcus Larson, J C Dahl + Elina Brotherius – så här:

 

marcus-larsson2

 

larson_marcus

 

i_c_dahl

 

nuendormi

 

Jag gillar bilder som föreställer tjejer i naturen, som framgår av det nuvarande sidhuvudet. Målningar med tjejer i naturen kunde bli ett eget tema på den här bloggen. Allt kunde bli ett eget tema här! Mm okej, nu måste jag jobba lite igen. Hej hej.

2 kommentarer

Filed under dagbok

2 responses to “vardag

  1. Men det där med tidsangivelsen torde bara vara en inställning någonstans i ditt tema – jag och många andra WordPressbloggare har tidsangivelse i sina inlägg…

  2. Therese

    Daniel, ja, eller hur! Det är ju en så uppenbar funktion liksom, men jag hittar verligen inget ställe att välja att visa tid på – jag kan välja HUR tid ska visas (typ 09:30, 21:30, 9:30… eh ja, vad det nu finns för variationer), men jag hittar verkligen inte platsen där man väljer ATT visa tid… i kommentarerna syns den ju… Irriterande det här.

Kommentera

