nothing to declare

Hej, glad måndag, glad mars. Det spösnöar ute. Och lägger sig och blir alldeles vitt och mycket dåligt väder för vårjacka. Men det är något som gör att det ser lite vårigt ut ändå faktiskt, jag tror att det är att himlen är så ljus, det känns som vårsnö. Jag har börjat läsa en modeblogg av en jättesöt tjej som bor i Paris (klick, klick), där är det 15 grader varmt idag och hon är barbent och är så där lätt bohemiskt pariserchic på ett sätt som liksom verkar komma fullständigt naturligt för fransyskor, en gång kände jag en tjej i Paris som såg ut nästan precis sådär och hon kunde typ sätta en fjäder i håret eller vad som helst som skulle se helt sjukt ut på mig och så var det bara ytterst charmerande och såg intressant ut. Jag kan tyvärr inte förhålla mig så där lättsamt till min garderob eftersom jag inte kan förhålla mig lättsamt till livet.

Alltså jag har ingenting att skriva här över huvud taget, jag kände mig bara tvungen att uppdatera. DN var tunn som vore det i mitten på juli, ingenting har hänt mer än att jag fick avier med posten och allt jag beställer/får skickat till mig kommer till olika utlämningsställen, vilka bekymmer, vilket besvär, jag får turnera runt halva Göteborg med min avibunt fladdrande i snöstormen. Ska jobba lite först bara. Hej, hörs.

6 kommentarer

Filed under dagbok

6 responses to “nothing to declare

  1. Karin

    Åh, tack för länken, känner precis igen typen och känslan: de där chica fransyskorna är ju fantastiska, men stilen är svårkopierad. Det svenska klimatet uppmuntrar ju inte direkt till att man ska klä sig i vackra, sköra, lättsamma kläder.

  2. Therese

    Karin, ja, eller hur! Jag blir mest avundsjuk på att det alltid ser så… naturligt ut, som att de faktiskt bara tagit på sig lite vad som helst och så har det blivit fantastiskt ändå – jag vet inte om det är så eller om de bara är bra på att få det att se ut så. Men ja, klimatet också så klart, det är inte lätt att vare sig se eller känna sig speciellt tjusig i en vinterjacka man hatat i två månader nu…
    (sista meningen skrevs med ett lätt bittert tonfall :)

  3. Intressant parallell: att den som förhåller sig lättsamt till sin garderob förhåller sig lättsamt till livet (eller är det månde tvärtom?). Tål definitivt att tänkas på.

    Fast iofs, hur lättsamt tror du Göran Greider förhåller sig till livet?

  4. Therese

    Hm, ja, Göran Greider försvårar ju saken… hm, men jag menar liksom att jag tar varje dags klädsel på för stort allvar, eftersom jag tar varje dag på för stort allvar: jag kan liksom inte se crazy ut en dag, tänk om jag skulle göra det och sen skulle det hända något oerhört viktigt som hade krävt en helt annan klädsel och så är allt förstört… typ. Jag borde softa lite med det här.

  5. Du vill med andra ord alltid vara beredd att dö med stövlarna på?

  6. Therese

    Ja… eller med så snygga skor som möjligt :)

Kommentera

