uppdatering 3

Kära dagbok, förlåt frånvaron, jag har jobbat hela dagarna och gjort saker hela kvällarna och har dessutom en död dator. Jag har inte slutat blogga. Jag har tänkt skriva ett självömkande inlägg om att jag inte begriper latin eller kan prata med människor om min studietid i Uppsala eller Lund, men det är inte riktigt formulerat än så ni kanske slipper det. Igår tillbringade jag kvällen med att sitta modell för världshistoriens finaste bildbyline:

 

bildbyline2

 

Det är Johan Patricny som har tecknat och bilden ska vara i Axess. Hurra! Det är lite dålig kvalité på själva fotot för det är taget med min mobilkamera, teckningen är finare i verkligheten (och i tryck, förhoppningsvis). Jaha. Alltså, jag har inget att rapportera i övrigt. Jag har knappt läst dagstidningarna senaste veckan och kan alltså inte ens vara upprörd över nåt i DN. Snön kunde jag kanske vara upprörd över, men jag måste jobba nu. Så: hörs snart dagboken, puss.

11 kommentarer

Filed under dagbok

11 responses to “uppdatering 3

  1. Ja, det var verkligen en fin bild! Och bra idé att slippa ännu fler ”coola” barnboksillustrationer som bildbylines! Jag är urtrött på de där människorna som saknar ett öga, är det DN eller någon annanstans. Hur som helst har ju alla såna nuför tiden. Enögda journalister…

  2. h.

    Ja, så fint! Så där ser du ju ut på riktigt. Vilken trevlig effekt det blev av att det är ritat och inte ett foto, du ser helt tidlös ut, som en tjusig författarinna på 1800- talet.

  3. Ja, verkligen 1800-talskänsla – fantastiskt, avundsvärt. Själv ståtar jag i skolans fotokatalog, i den grymmaste av belysningar, på ett foto knäppt av en fotograf som nog inte tillhörde de skarpaste knivarna i lådan … Så är det år efter år, ständigt misslyckade bilder … Är det bara klåpare som tar dessa skolfoton?

  4. Moa

    Åh vilken fantastisk bild! Du ser verkligen tidlös ut.

  5. c

    supersnyggt!

  6. John

    Tack vare närhet i RSS-läsaren trodde jag på fullaste allvar att det var Jonas Thente som skrivit inlägget ovan. Fantastiskt roligt var det!

  7. Oh My God!

    Nu måste jag försöka få jobb på Axess.

    Uppriktigt, den snyggaste bylinebilden jag sett och jag är mycket intresserad av din håruppsättning.

    Bernur – ja så är det – skolfoto är någon slags hämnd – oklart för vad.

  8. Jag är ”blown away” av den där Patricny – jag har inte känt till honom.

  9. Åh, det var typ den bästa bylineidén någonsin! Över huvud taget är klassiska blyertsporträtt klart underskattade, det går liksom inte att få det att se billigt ut. Fint!

  10. Therese

    Hurra, jag blir ännu gladare över min fina byline när ni säger helt snälla saker! Tack tack, säger jag, fast det är porträttet av mig som är fint, men jag tycker att jag kan få ta åt mig lite av snällheten iallafall, så nu känner jag mig lite extra fin :)

    JennyMaria: Johan Patricny är en vän till mig och en helt sjukt skicklig konstnär, kul att du gillar honom!

    John: Haha! ” Jag har knappt läst dagstidningarna senaste veckan och kan alltså inte ens vara upprörd över nåt i DN” – det hade ju varit väldigt roligt, ja :D

  11. Jätte fin, har länge drömt om att ha råd att inköpa en Patricny teckning. En god konstnär i rakt nedstigande led från den nya sakligheten.

Kommentera

