that sunday feeling

Uh, söndagar alltså… Jag har haft en toppenhelg (middagsgäst och melodifestival som övergick i Pet Shop Boys-temakväll igår – har ni hört nya Pet Shop Boys-singeln? Jag tycker att den är bra, jag lyssnade på den typ tio gånger på tåget – , plus fika på stan på bästa franska konditoriet idag och jag åt pain au chocolat), och sedan kliver jag på tåget, tittar ut genom fönstret medan solen går ner och det mörknar utanför, till slut ser jag bara min egen spegelbild och jag tänker att jag vet att jag bara ska vara ensam några timmar nu, sedan ska jag sova och imorgon ska jag gå till världens roligaste jobb igen, men nu, de här timmarna, då jag önskar så jag nästan dör att jag kom hem till någon som gav mig en kram och verkade glad att se mig, herregud vad de suger…

4 kommentarer

Filed under dagbok

4 responses to “that sunday feeling

  1. Du har skrivit förut att ingen vågar kommentera när du skriver att du känner dig ensam (medan folk däremot gärna ger dig råd om exempelvis hudkrämer), så varsågod, en kommentar!
    Det där är verkligen sorgligt, när man varit i en stad där många gillar en, och sedan måste åka hem och aldrig är det någon som möter en på stationen.

  2. Therese

    Ylva, åh, tack… Fast det stämmer inte riktigt iofs, det är nog fler som gillar mig i den här staden faktiskt, dock ingen som skulle möta mig på stationen… äh, jag vet inte, jag känner mig lite ynklig ikväll bara. Men att bli mött på stationen lät underbart.

  3. den där ihåliga känslan av limbo mellan verklighet och helg är nog ganska vanlig. söndag är en obehaglig dag, allt sover.

  4. Åh, jag älskar den nya Pet Shop Boys-singeln. Lovar gott inför skivan.

Kommentera

