jag tar tillbaka det där om att jag gillar att känna mig samtida

 samtiden1

4 kommentarer

Filed under dagbok, media

4 responses to “jag tar tillbaka det där om att jag gillar att känna mig samtida

  1. Nina

    Men, du har ju en blogg?

  2. Therese

    Fast med den där bilden menade jag mest att allt ser typ likadant ut och att det är rätt svårt att avgöra vad som är journalistik, vad som är trams och vad som är en blandning… Men att ha en blogg gör jag mig skyldig till, ja. Så känslan av åsiktsmättnad, som också var en poäng med bilden, medverkar jag till. Fast jag är ju inte alltid på lika misantropiskt humör som jag är just nu, för då skulle jag väl antagligen inte ha en blogg.

  3. Man kan verkligen fråga sig om de verkligen ser ut så för att de verkligen vill, eller för att man skall se sådan ut. Fast å andra sidan har det väl alltid varit så, även om modets nycker skiftat (getts så korta liv).

    Jag läste, igår på KB, Zara L:s första memoarvolym från 58 där hon ondgör sig över fruntimmer som kan vela i en halvtimme huruvida kjolen skall vara plisserad eller ej. Om man inte vet vad man vill ha bör man stanna hemma, lyder hennes resonemang. Kanske något för bloggblondinerna ovan att ta till sig.

  4. Den där raden är oroväckande för den säger något som jag känner mig ovillig att tolka.

Kommentera

