långfredag

Det är jättefint väder här! Jag har suttit ute och läst tre sidor i en bok som jag måste läsa och typ tre hundra sidor i modetidningar som jag inte måste läsa. Och så har jag varit på utflykt på ett berg, jag kände mig som Petrarca: hela renässansen samt det toscanska/östgötska landskapet låg framför mig, jag fick havreflarn och termoskaffe och en nyckelpiga kröp på min Converse-sko som jag har rotat fram ur djupet av mitt indie-förflutna i ett av förråden här. Toppen var det.

 

converse

 

Sedan såg jag tussilago, blåsippor, svalört, vitsippor (!) och min marginalblomma den lilla vårlöken som blommade glatt och sedan åt katten upp en mus framför ögonen på mig (det var väldigt Bruno Liljefors alltihop) och nu måste jag nog dricka lite vin om jag någonsin ska bli varm igen för jag blev helt frusen när solen försvann. Glad långfredag säger jag nu med en lite suddig bild på en julros som blommar i trädgårdslandet här. Kyssar!

 

julros1

Lämna en kommentar

Filed under dagbok

Kommentera

