modeblogg

Jag köpte precis mitt livs första nummer av Acne Paper som jag hittills alltid har betraktat som ett utslag av storhetsvansinne (sådant är jag iofs inte emot), det verkar rätt bra. Eller, bättre än jag trodde. Det är en intervju med Carine Roitfeld , som är chefredaktör för franska Vogue, den är mycket inspirerande. Jag vill också ha en egen tidskrift! Snälla ge mig pengar så jag kan göra en egen tidskrift. Carine Roitfeld verkar tänka sig en kvinna som hon skulle vilja vara (Helmut Newtons YSL-kvinna, ja, vem vill inte vara henne..?) och sedan försöker hon få tidskriften att bli som den kvinnan, så ska jag också göra… fast min tidskrift ska vara coolare än Helmut Newton-kvinnan. – Är det möjligt? – Hm, jo… eller coolare och coolare, vi kan säga… med fler böcker och större bröst.

Jag har sett en så fin halsduk! Nu ska ni också få se den:

 

halsduken

 

Visst kan man inte se sig mätt på den? Den kommer tydligen på H&M i höst. I love H&M!

Jag har ägnat mig åt persedelvård – putsning, impregnering, borstning etc, -, sedan har jag packat ner typ alla mina skor och väskor i en större väska och nu är vi alltihop på tåget mot Stockholm och äter en ganska äcklig citronmuffin och lyssnar på Bat for Lashes. Så här såg mina skor ut när de stod på altanen och torkade, det var så fint och färgglatt att jag fotade:

 

sea of shoes

 

Carine Roitfeld har säkert mycket högre klackar, men jag är ju varken kort, chefredaktör eller fransyska, mer valkyrieformad, amazonlik liksom, hehe… man tänker sig en kvinna, sedan försöker man att få sin blogg att bli som den kvinnan…  (det var lättare när man kallade sig själv Salome…)  – ”Valkyria” kunde väl en tidskrift heta förresten, eller är det politiskt inkorrekt? För mycket Wagner kanske. Eller för mycket som nån studenttidskrift från slutet på 1800-talet. Eller helt enkelt inte ett så bra namn, hm nej, min tidskrift ska ha ett mycket bra namn. För att inte tala om innehåll.

10 kommentarer

Filed under mode

10 responses to “modeblogg

  1. Fler valkyrior till folket! Heja!

  2. Jag skulle nog kunna tänka mig att prenumerera på en tidskrift som hette Valkyria. (Åtminstone om den innehöll något fler böcker än bröst.)

    Vad sägs om Grace annars? Som i gracerna alltså?

    U.J.

  3. Therese

    Ivar :D

    Urban, jag tror jag la ner Valkyria faktiskt (skulle kanske vara fint med ett snirkligt art nouveau-typsnitt iofs… eller, inser jag nu, ett riktigt stramt), men Grace är bra, ja! Inte bara som i gracer, utan som i Grace Jones också – där kan man tala om amazon… Jag tänker mig förresten födelningen böcker/bröst sådär 50/50.

  4. hm… okej. Vi räknar med att du lägger ut ditt postgironummer när du börjar sälja aktier i projektet.

    U.J.

  5. Anna

    Vilka sjukt fina skor du har.

  6. Therese

    Anna, åh tack, tack! – tyvärr är jag lite dålig på att använda dem bara, det blir alldeles för ofta mycket tråkigare vanligare svarta skor istället, jag försöker skärpa mig.

  7. Jag tycker att du skall blanda upp brösten och böckerna med lite bilar. Och nu mäste jag berätta: när jag hämtade bilen på bilverkstaden vad hängde på väggen: jo tjej med bara bröst. Precis som förritin. Men som sagt bilar: amerikanska, tyska, italienska. Lyxiga Lincon Continental, sportiga Oldsmobile Toronado och präktiga Ford Taunus.

  8. Haha! Ja, det är min erfarenhet av att starta tidskrift: sjukt mycket svårare med namn och innehåll än med själva grejen ”att starta tidskrift”

  9. Therese

    Rävjägarn: Ah, jo, jag är inte helt emot bilar, men jag vet tyvärr ingenting om dem, och då menar jag VERKLIGEN ingenting… du kunde bli bilredaktör? :)

    Elin, haha, ja, det andra kommer bara rulla på! Eh, föreställer jag mig iallafall.

  10. Pernilla

    Hej, jag har nu suttit och letat efter den här bilden en kvart och är så glad att jag hittade den. Jag håller på och stickar grova saker och hade kvar den här bilden på näthinnan sedan, ja, ett och ett halvt år då tydligen. Så himla fin. Men så grovt garn finns inte att köpa tyvärr. Får sticka av ren ull eller nåt, kanske.
    Tack för tipset i alla fall.

Kommentera

