Morrisseydagen

Idag fyller Morrissey 50. Grattis! Vi hade födelsedagsfika på mitt jobb med en komplett fruktkaka:

fruktkaka

Det var mycket fint och högtidligt (obs, de vita grunkorna är inte syltlök eller minimozzarella – mini-Moz! – utan små melonkulor). Vi lyssnade på Cemetry Gates och Reel around the fountain, och denna dag när det har talats så mycket om Morrissey och homosexualitet skulle jag vilja flika in att jag tycker att han är en mycket attraktiv man som bara blir bättre med åren faktiskt – ja, som ett fint vin, skål och grattis – – – jag känner mig precis så ensam och eländig som man bör för att högtidlighålla världens sorgsnaste man (-Är inte Scott Walker lite sorgsnare ändå..? -Hm, det är en strid på kniven…), sing me to sleep börjar jag nynna nu, fast det kanske är smaklöst, men jag ÄR verkligen trött… if I’m so very entertaining, then why am I on my own tonight, grattis, grattis – – –

3 kommentarer

Filed under dagbok

3 responses to “Morrisseydagen

  1. Per

    Oj, jag missade helt att Moz fyllde år. Nu känner JAG mig gammal; för tre år sedan hade jag definitivt fyllt ett rum med ballonger för den här sakens skull.
    Well, han åldras med värdighet, och kanske, kanske får jag chansen att se honom i Stockholm i sommar. Det vore fint.

    Är inte Scott Walker mer bitterljuv än sorgsen? I alla fall på hans tidiga skivor – allting han gjorde från åttiotalet och framåt är väl mest skrämmande, om än briljant…

  2. Jonathan

    Kan det vara så att Morrissey åldras med värdighet för att han inte släppt taget om sina ideal? Eller har han?

  3. Agneta J

    Men är Moz verkligen mer sorgsen än Leonard Cohen?

Kommentera

