nu tar jag lite semester

semester

 

Hej, nu åker jag till Italien. Till Sorrento – vet ni, de verkar ju knappt ha stränder, upptäckte jag igår kväll. Enklast badar man vid en badterrass, stod det där jag läste, men dög det åt Goethe, Byron, Wilde, Wagner och Nietzsche borde det väl duga åt mig. Kejsar Augustus semestrade också i Sorrento. Fast då vet jag inte om det fanns badterrasser. Jag är lite oroad över min hälsa – min mage fungerar fortfarande inte som den ska, och det är väl ytterst tveksamt om Proviva-dryck finns i Italien, men nu orkar jag inte tänka mer på det, det får gå som det går, jag behöver semester nu, så, hejdå… jag är inte borta så länge och kanske tittar jag in här från nåt internetcafé, men datorn lämnar jag hemma nu. Hej, hej.

3 kommentarer

Filed under dagbok

3 responses to “nu tar jag lite semester

  1. Lennart

    Therese!
    Tag inte med dig för många böcker. Vila och slappa så
    mycket som du bara kan. Tänk på din hälsa!
    Var det inte Werner Aspenström som sa att ”Stillasittandet
    är underskattat som semesternöje. Konsten att utforska
    sig själv. Att bara sitta stilla och odla sina tankar”.

    Trevlig semester!
    Lennart

  2. Drick Limoncello och ät lite mozarella och solmogna tomater någonstans med fantastisk utsikt, och om du ska på dagsutflykt kan du hälsa på Munthe-huset på Capri!

  3. Moa

    Gud så vackert.

Kommentera

