några fina bilder to brighten this gloomy day

Mina favoriter bland målningarna på Figurationer-utställningen:

 

figuration 1
Vebjörn Sand: Isdrottningen

 

figuration 2

Göril Fuhr Gundersen: Spleen
Så fin! Om jag skulle ha fortsatt måla tror jag att jag skulle ha målat ungefär så här. (Eller, jag skulle ha försökt iallafall.) Jag fick oerhörd lust att måla efter att ha varit på konstutställning. Så fort jag är hemma igen ska jag undersöka om mina akrylfärger fortfarande är i flytande tillstånd (osexigt med akryl, jo, jag vet, men att hålla på med oljefärg och terpentin och trasor och grejer i köket är lite över min ambitonsnivå.)

 

Och två fina bilder som inte var med på utställningen och inte har något med den att göra:

 

friedrich the big reserve near dresden

Caspar David Friedrich-peppen är total inför utställningen! Det här är The big reserve near Dresden.

 

det stilla vattnet

Prins Eugen, Det stilla vattnet. Den är så läskig! Lite The Ring tycker jag.

4 kommentarer

Filed under konst

4 responses to “några fina bilder to brighten this gloomy day

  1. Claes

    Pst. Håller just nu på med korrekturet till Friedrich-katalogen. Jag tror att du kommer att gilla den. / formgivaren

  2. Hej där,
    kom att tänka på dig när jag läste om Desperate Romantics, ett 6 delars BBC-drama om Prerafaeliterna:
    http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lvyq2

    Som Entourage fast med stafflier, som BBC skrev i sin pressrelease.

    Kan det vara något?

  3. Snodde tre av ovanstående bilder till mitt inlägg om konst. Hemskt fina.

Kommentera

