25 januari 2011

William Degouve de Nuncques: Pojke med uggla, 1892

 

4 kommentarer

Filed under en bild om dagen

4 responses to “25 januari 2011

  1. Âh vilken mâlning. Och vad trevligt med förlängd bildkavalkad. När jag googlade Jan Mankes var ugglorna ett av det mest âterkommande. Ugglekavalkad? Uppskattar det totala (och för att citera dig uppfordrande) allvaret, kombinerat med absolut komik. Mycket otidsenligt.

  2. Therese

    Haha, ja, gärna ugglekavalkad! Jag har insett att man så småningom säkert kommer att kunna urskilja vissa teman om jag fortsätter med detta bildbloggande, och porträtt med fåglar kommer antagligen att vara ett av dessa.
    Själv får jag lite Hans Arnold-känsla av den här bilden, lite… kuslig.

  3. MI

    Låt det gärna bli en bok sedan. Det har hänt förr att bloggar blivit böcker!

  4. Herr S.

    Uggla med intelligent, jag-medveten blick.. Gosse som nickar till. Ja, vem vet hurdana djuren är när vi inte betraktar dem..

Kommentera

