8 juni 2011

19 kommentarer

Filed under en bild om dagen

19 responses to “8 juni 2011

  1. Lee Fiora

    Vilken djävulsk uppsyn! Vem är han?

  2. jag kan inte riktigt hantera det här. är det nytt, är det gammalt. åh. rasande tjusigt oavsett.

  3. Nilsson

    Han ser riktigt läskig ut. Hustyrann? Bedragare?

  4. Nilsson

    Du berättar väl vem det är? Jag gissar en brottsling från förra sekelskiftet: en svindlare, kanske.

  5. Nilsson

    Påminner lite om Hitlers halvbror.

  6. Frida

    Vaddå ser otäck ut? Heeet ju!

  7. Nilsson

    Frida: Heeet? Ack moderna kvinnors mansideal…
    ok, han kanske inte ser så otäck ut. Men kommer det något facit?
    Jag gissar att bilden är hundra år eller äldre – om det inte är ur en film som utspelar sig i sekelskiftesmiljö. Samt att mannen är något slags förbrytare.
    Det kan förtås vara helt fel. Kanske ringen kunde vara en ledtråd.

  8. Lee Fiora

    Jag tycker han ser helt underbar ut. Vad kan man mer önska sig av en man rent utseende- och uppsynsmässigt?

  9. otto

    Nyfiken på vem bilden föreställer. Får man veta det eller?
    Otto

  10. Therese

    Jag älskar ert engagemang i denna man! Men dessvärre vet jag inte själv vem han är: jag sparade bilden under någon av mina bildgooglingssessioner, utan att ange någon info över huvud taget. Så: någon i läsekretsen som vet vem han är? Jag tycker själv att han är alldeles vansinnigt snygg.

  11. Therese

    UPDATE! Mysteriet löst! Tack vare @Livsleda på Twitter står det nu klart att det är en samtida man: fotomodellen Francois Verkerk, som vid bildgoogling visar sig vara rödhårig, samt ha experimenterat en del med sin ansiktsbehåring… Mycket tillfredsställande med ett svar på frågan, men lite tråkigt att det inte var en artonhundratalsman!
    Här följer dock en bonusbild: http://postimage.org/image/1en4efhac/

  12. Vilken härlig mustasch…blicken ser lite ond ut, men sliskigare mustasch får man leta efter :P

  13. olle

    Filterciggen avslöjar honom som sentida, men det är knappt. Det är en skön bild, som alltid.

  14. Nilsson

    Nilsson måste då be fotomodellen Francois tusen gånger om ursäkt. Förbrytartyp från förra sekelskiftet, haha…

  15. Nilsson

    Och ännu värre: Hitlers halvbror.

  16. Johnny A

    Vaba? Francois Verkerk? Han ser ju ut som Johnny Depp.

  17. Åh, dessa nevrotiska män, som inte kan angöra bryggan…tra la, trala

  18. Så där ska en karl se ut.

  19. Oskari

    Den här killen är bara för skön! Dandy, utan att se helt mesig ut. Perfekt, tycker jag.

Kommentera

