romanhöst, del 1

 

Det var så vackert ljus i mitt kök i eftermiddags. Jag har varit hemma från jobbet för att skriva. Först gick jag i och för sig på loppis för att försöka hitta en matta, sedan till Ica för att köpa sådana där små kexpinnar doppade i choklad som jag tuggade i mig till allt kaffe jag drack, men sedan skrev jag faktiskt. Jag ska fortsätta skriva nu. Imorgon ska jag gå till jobbet igen för att undvika att bli galen av att vara hemma med mig själv. Jag ville mest visa det fina ljuset i mitt kök. Och dokumentera min tillvaro lite, för att inte dagarna bara ska försvinna. Kyss, vi hörs!

1 kommentar

Filed under dagbok

One response to “romanhöst, del 1

  1. Det låter helt magiskt, keep it up! Ser fram emot att få sätta tänderna i frukten av arbetet framöver. Själv ska jag på opera ikväll och insupa lite inspiration. Allt gott! K.

Kommentera

