13 januari 2013

FernandCormon--Jalousieausrail1874

Vilken UNDERBAR målning!! Den ska jag skriva en essä om. Fernand Cormon, Svartsjuka i haremet, 1874. Klicka så blir den stor. Ser ni att den mörkhåriga tjejen ser ut som… ett djur. Lite som Georg von Rosens sfinx, eller Khnopffs leopardkvinna. Det är liksom best of both mina favoritmotiv harem och femme fatals. Kanske ska jag skriva en bok om kvinnor och djur!

(Jag ska skärpa mig med uppdaterandet här också, hoppas jag. Jag har jobbat… och varit i Norrköping. Hej hej.)

2 kommentarer

Filed under dagbok

2 responses to “13 januari 2013

  1. Den boken vill jag läsa!

  2. Ja, mycket bra ämne, skriv om det! Finns en del intressant om det redan, typ antologin Animals and Women av Carol Adams och Josephine Donovan.
    Obs: om du googlar på endast titeln tror Internet att det är porr du letar efter. Och då inte i den vackra mjukerotiska form som ovan.

Kommentera

