15:09

I morse hade en liten hylla i mitt badrum ramlat ner igen. Det är kanske inte ens en hylla, mer av en liten hållare. En tvålopp egentligen, tror jag. Den fästs på kaklet på väggen i badrummet med två sugkoppar och ramlar ner så där en gång i veckan trots att det aldrig ligger mer än typ tio hårsnoddar och två hårklämmor i den. Att den skulle orka hålla uppe en tvål verkar otänkbart. Jag hade en liknande hylla, fast mer av korg, i duschen förut, för att ha schampo och balsam och duschtvål i, men första gången den ramlade ner – med ett rejält brak, det stod ju rätt tunga grejer i den – blev jag rädd att den skulle spräcka en kakelplatta nästa gång den ramlade ner, så jag vågade aldrig sätta upp den igen. För jag insåg att det skulle bli en nästa gång! Visst blir det alltid en nästa gång med sugkoppar? Är alla sugkoppar dömda av gravitationen till att förr eller senare ramla ner? Det borde ju vara så. Sugkoppar är alltid en tillfällig lösning.

 

 

15:17
Livet är en tillfällig lösning!

 

(Okej, det där sista lät smartare i huvudet. ”This one goes straight to the aforismsamling!” tänkte jag först, men som tur är har jag ju en blogg att testa mina tankar i.)

1 kommentar

Under dagbok

Ett svar till “15:09

  1. Så glad över att du bloggar igen! <3 Kör hårt på aforismsamlingen!

Lämna en kommentar